Schandalig ! Is er opvang geregeld voor de medewerkers?
Henk en Janet
29 mei 2022
Wij, als oud-leerlingen en bezoekers van de sterrenwacht gaan deze markante man ontzettend missen. Wij genoten altijd volop van zijn gedrevenheid en hebben heel veel respect voor Jan Voet, deze wandelende encyclopedie op bijna elk gebied. Wij waren aanwezig op deze jubileummiddag, hebben hem begroet met een kus op de wang en een mooie bos bloemen. Helaas moesten wij nog geen kwartier later de reanimatie starten. Deze mocht helaas niet meer baten. De sterrenwacht en zijn vele bezoekers zullen Jan en zijn kennis en inzicht ontzettend gaan missen. We wensen Jeanne en familie veel kracht en sterkte in deze moeilijke en verdrietige tijd.
Rust zacht lieve Jan en gaan je missen.
Henk en Janet Leeflang
Jammer dat ze het niet zo doen zo als Alkmaar pride dat zag er veel mooier uit met bootjes door de grachten, in Zaandam hadden ze het kunnen doen met soort praalwagens of net zo iets als zomercarnaval Rotterdam maar dan met de kleuren.
Hoop dat de mensen respect hebben in elkaar.
Met een thuisaccu en omvormer/ lader combi kan je de piek-verbruik vanaf het net afvlakken. Want het net heeft meer als genoeg capaciteit , om met een constante flow aan stroom, ieder huishouding van prik te voorzien.
Voorbeeld , de meeste woningen hebben een verbruik van gemiddeld 250-500 watt per uur.
Maar het het niet ondenkbaar, dat er piek belastingen voor een korte periode tussen zit van 5000 Watt/h. Wanneer je die piek kan afvlakken naar veel minder, wordt het net ontlast.
Door eerst een paar verschillende woningen te monitoren, kwa verbruik, kan je vrij nauwkeurig vast stellen, op hoeveel afname vanaf het net, is gunstig voor de verbruiker, Zodat hij /zij niet te kort komt. En niet ineens met een lege accu staat.
Voorbeeld van Off-Gridd huizen met veel zonnepanelen en nood generator in Schotland. Die mensen gebruiken maar 10% van hun energie via de noodgenerator. Dus er is veel mogelijk.
Spitssluiting gewoon opheffen. Er is in het verleden een proef gedaan, in Zuid Holland. En die kwam toen met dezelfde conclusie. net na de spitssluiting is de kans groot, door het aanbod scheepvaart. De brug langer gesloten is voor de weggebruikers. En de scheepvaart aanbod is door de spitssluiting dicht op elkaar gekomen, de vaart richting Zaandam, komen dan ook met zijn allen bij de spoorbrug. Die maar een opening tijd heeft van 8 minuten ( en dat is echt niet veel) per draai.. MAAR met veel scheepvaart aanbod, is de afspraak met NS, die tijd mag eventueel opgerekt worden, de trein moet dan wachten. Ik denk dan>> wie gaat de autoos tellen die omrijden over een andere brug, betreft uitstoot?? Als het op papier maar klopt en verder gewoon SLIM en verstandig zijn.
Er waren plannen om het oude gemeentehuis te slopen en daarvoor in de plaats nieuwbouw. Dat ging mij, als raadslid, en veel inwoners met mij, te ver.
Gelukkig staat de buitenkant er nog.
Ik ga elke dag met de trein , er is altijd wat de roltrappen doen het nooit en die lift is heel smerig wordt nooit schoon gemaakt en doet het ook nooit moet heel vaak om rijden met mijn fiets om boven te komen super slecht is het met die dingen moet met mijn fiets naar boven omdst ok met de trein naar Amsterdam moet naarijn werk .
Wordt erg slecht onderhouden allemaal en heel vaak vreemde gasten op het station bij ons in Zaandam voelt je niet echt veilig daar maar ja ik moet er toch zijn moet naar mijn werk ..
Ik ga elke dag met de trein , er is altijd wat de roltrappen doen het nooit en die lift is heel smerig wordt nooit schoon gemaakt en doet het ook nooit moet heel vaak om rijden met mijn fiets om boven te komen super slecht is het met die dingen moet met mijn fiets naar boven omdat ik met de trein naar Amsterdam moet naar mijn werk .
Wordt erg slecht onderhouden allemaal en heel vaak vreemde gasten op het station bij ons in Zaandam voelt je niet echt veilig daar maar ja ik moet er toch zijn moet naar mijn werk ..
Hallo Miranda, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat jij je ook niet veilig voelt wanneer je naar je werk gaat. Dat begrijpen wij heel goed. Misschien zou je een e-mail of brief kunnen sturen naar de gemeente met het verzoek om maatregelen te treffen. Hoe meer klachten ze ontvangen, hoe sneller ze dit probleem wellicht aanpakken. We hopen dat het in de toekomst beter wordt voor je. Tot die tijd, zorg goed voor jezelf en blijf veilig.
e roltrappen en liften in Zaandam zorgen al jarenlang voor problemen. Het is verre van ideaal om te zeggen dat Zaanstad een rolstoelvriendelijke gemeente is. Onlangs heb ik een antwoord gekregen op dit probleem en helaas is het antwoord negatief. Mijn vriend, die in een rolstoel zit, kan soms het stadhuis niet eens bereiken omdat alle liften buiten werking zijn. Kortom, dit is een zeer onwenselijke situatie.
Het is inderdaad een zeer kwalijke zaak dat essentiële voorzieningen zoals liften en roltrappen zo vaak niet functioneren. Het lijkt absurd dat het stadhuis op een hoogte gebouwd is, wat het voor mensen met mobiliteitsproblemen nog moeilijker maakt om toegang te krijgen tot overheidsgebouwen.
Zaanstad lijkt geen vriendelijke gemeente te zijn voor mensen met een beperking. Als je invalide bent en de liften werken niet, is dat een schande. Ik begrijp dat je niet tevreden bent met het stadshart, omdat veel dingen zijn gesloopt en het lang duurt voordat ze gerepareerd zijn. Ook ben je niet blij met het ontwerp van het gemeentehuis dat op hoogte is gemaakt door ene Sjoert, die er kennelijk met miljoenen vandoor is gegaan.
Vanaf 10 december rijdt lijn 69 vanaf station Zaandam via het centrum en Zaans Medisch Centrum via het ’t Kalf langs de Zaanse Schans en de Guisweg naar Krommenie.
Dus 20 minuten langer onderweg naar Wormerveer en Krommenie.
Dank je wel voor jouw reactie. Inderdaad, de bus rijdt door naar de Zaanse Schans. Dit baart de buschauffeurs ook zorgen, omdat er ook haltes komen te vervallen. Wij gaan hier vragen over stellen bij EBS. Als we iets van hen horen, zullen we een nieuw artikel maken.
Niet bij EBS informeren, maar bij de vervoers regio Amsterdam deze wijze mensen hebben besloten dat de 69 niet meer over de provinciale weg parallel langs het spoor mag rijden om geen reizigers uit de trein te houden.
Ook ik erger mij heel erg aan met name de staat van de lift. Is erg vies en stinkt, lijkt zowel van binnen als van buiten helemaal verroest, raam is al geruime tijd stuk. Ik begrijp niet dat medewerkers van de gemeente( die ook vast vaak gebruik maken van de lift, bv om hun lunch te halen in de stad) daar geen melding van maken, aangezien dit al jaren speelt. Ik vind deze entree voor deze leuke stad echt een ongelooflijke aanfluiting.
Ik zit zelf in een rolstoel. Maar moet vaak gewoon heel ver omrijden met me rolstoel om bij het stadshuis te komen schandalig ! Maar dit probleem wordt niet aangepakt door de gemeente.
Dit is al jaren een bekend probleem waar er wordt niks aan gedaan. Gemeente Zaanstad is laks en doet er niks aan. Handhaven heeft geen zin want als ze weggaan begint het racen gewoon weer. Gemeente Zaanstad loopt altijd achter de feiten aan. Geld incasseren bij de burgers, daar zijn ze goed in.
Ik woon recht tegenover de Stationstraat aan de andere kant van de Zaan, dus ik zit
1ste rang. Het verbaasd mij echt hoe sommige bestuurders een bord voor hun hoofd hebben en die borden niet zien.
Zo asociaal het rijgedrag.
Tip misschien: plaats een bord in de Stationstraat met verboden rechts af te slaan. Ik kan mij voorstellen dat de opstelling van die borden net na de kruising op de Zaanweg ongelukkig staan en moeilijk te zien zijn.
Vr gr Gerard
In de Bruna staat ook nog een geldautomaat. Als de twee automaten het buiten niet doen (omdat ze misschien leeg zijn) kunt u het altijd binnen nog even proberen. De automaat is ook bereikbaar voor een scootmobiel en het personeel is altijd bereid te assisteren mocht dat nodig zijn.
Hopelijk valt het mee. Het is een prachtig buurthuis daar waar mensen elkaar in hun waarde laten. En voor ons de enige leuke uitgaansgelegenheid om heen te gaan!!! Sterkte iedereen!!❤️
“Er spelen nog veel meer problemen “.. ik snap dat niet. Had gewoon Connexion gehouden. Er wordt zogenaamd weer ergens op bezuinigd om waarschijnlijk aan een andere kant weer een zooi problemen en gezeur erbij te krijgen… weer typisch overheid..
Maar als de automobilisten gewoon borden lezen, de van te voren aangegeven inhaalverbod, en de 30 km borden respecteren dan is er niets aan de hand. Kegels op de middenstreep plaatsen mag niet, en maakt het nog gevaarlijker. Kortom, telefoon uit, borden lezen en aan de snelheid houden. Het is een keurige tijdelijke verkeersmaatregel.
Iedereen weet dat het niet goed komt als de chauffeurs deze lijnen moeten rijden. Dit is totaal klant onvriendelijk en het ov gaat echt naar de kloten. Wat te bedenken over lijn 67 daar mogen maar 20 passagiers in maar omdat we daar nu al niet meer mee mogen rijden omdat we teveel passagiers moeten laten staan wordt er toch besloten dat de chauffeur er vanaf 10december er mee moet rijden. Wie heeft deze onzin besloten?
Ben het helemaal met de heer Kamper eens , wat alleen nog wel zou kunnen ipv kegels is een door getrokken gele streep over de onderbroken witte lijnen heen plakken , dan snappen hopelijk de mensen die het voor anderen moeten verpesten het ook eindelijk .
Het wel zo mooie Zaandam. Althans dat moest het worden het busstation vind ik echt helemaal niks, mensen fietsen er gewoon doorheen en plassen er inderdaad.
Joost mag weten waarom de gemeente Zaanstad Zaandam zo laat verloederen.
In andere gemeentes kopen ze oude panden op, opknappen en verhuren. Leegstand en woning nood opgelost .
Waar wordt het belasting geld aan uitgegeven?
Ikea bouwgrond? Nog meer woningen.
Slecht beleid in het stadhuis
Vreselijk armoedig entree voor een mooi opgeknapt en gezellig centrum. Dat gaat nog verder bij de lift voordat je het centrum betreed. Ziet er heel erg goor uit, ramen stuk, ijzer verroest en het stinkt er verschrikkelijk. Onbegrijpelijk dat de gemeente dit niet oppakt en onderhoud.
Ook de speeltuin op het Sacharovplein, zaandam centrum, ligt er vreselijk bij. Tegels steken ver uit, alles ligt schots en scheef, tegels missen. Gevaarlijk voor spelende kinderen.
Klopt allemaal het stinkt er naar urine ze slapen er info borden werken amper bustijden kloppen niet met wat op internet staat en soms op de info borden roltrap werkt al weken niet en ik snap ook niks van de prijzen voor de busrit wisselt nog al sterk waarom niet gewoon 1 prijs en wat ik ook nog kwijt wil is dat sommige chauffeurs ware rodeo rijders zijn niet normaal zo wilde rijders vooral de 69 nr krommenie gister ochtend was er misselijk van!!!
De gemeente is hier de verantwoordelijke voor de huidige staat van het busstation en niet Connexxion zoals sommige beschrijven. Ik hoor dat buschauffeurs zich ook schamen voor de huidige staat van het busstation.
Zelf kom ik er ook heel vaak en het is er inderdaad niet fris, weinig werkt, er wordt gefietst en auto’s rijden af en aan wat niet toegestaan is en voor gevaarlijke situaties zorgt.
Bij klachten (en een half uur op de bus moeten wachten) loopt u het beste even naar boven toe. Bij de informatiebalie in het gemeentehuis kunt u uw beklag doen. Dan bent u op het juiste adres.
Zaanstad verwaarloosd!! Groenvoorziening, leegstaande verwaarloosde panden, vieze armoedige straten (bv vinkenstraat) te dure parkeervoorziening en niet eens voor bewoners bv eerst half gratis en dan nu al die woningen extra die gebouwd worden in Zaandam en omstreken!! En…. Allemaal naar de dokter,ziekenhuis , scholen, winkels, parkeren- het wordt vol en vol en druk en druk!!! En ook die moeten met openbaarvervoer!!! Schaam jullie gemeente Zaanstad!!!
Vaak is de lift dat naar urine stinkt kapot, ook is de roltrap kapot, kom je terug van vakantie met je zware koffers, dan is er de trap die je kunt gebruiken, die zijn zo gevaarlijk met koffers in je handen, dan maar lopen, heel Zaandam is zo vieze, overvolle prullenbakken, liever meteen weer omkeren en vluchten van deze armoedig stad vol mensen die zich niet aanpassen aan de normen en waarden van NL, gemeente Zaanstad is ronduit vies
Degene die dit heeft gebouwd ,heeft met veel geld gesmeten.
Onzinnige grote hal slaat nergens op loze ruimtes aan alle kanten.
Helemaal de entree voor die niet te bereiken is voor hulpbehoevenden.
Een groter verspilling om al deze loze ruimtes te verlichten en verwarmen.
Waanzin ten top en zeker een fiasco!!!!
Geldverspilling hoe zout moet je het gegeten hebben.
Om het even in het algemeen te zeggen. Verkeersbesluiten en de daaruit vloeiende maatregelen moeten in overeenstemming zijn met de weg waarvoor de besluiten gelden. De weginrichting moet zoveel mogelijk tot het gewenste gedrag van de verkeersdeelnemers leiden.
In dit geval is in de tunnel duidelijk een aparte (fiets)strook aangelegd aan de zijde van de hellingbanen over de gehele lengte van de tunnel. Deze strook leidt naar fietspaden, zowel aan de zijde van de Provincialeweg als aan de zijde van de brug. Met andere woorden wanneer er geen borden zouden staan zou elke weggebruiker dit als een fietsbaar weggedeelte beschouwen. Inmiddels zijn er vele jaren praktijk ervaring met deze situatie en ik vermoed niet dat er ernstige ongevallen hebben plaatsgevonden. In mijn optiek is er geen beletsel dit te regelen. De weginrichting in de tunnel en op de hellingbanen zorgt er voor dat de snelheid zeer laag is en er wordt met bellen en roepen gecommuniceerd.
Gezien al het hierboven genoemde zou aanwijzing van deze strook als fietspad en van de hellingbanen als gecombineerd fiets-voetpad (waarop ook gehandicaptenvoertuigen en voetgangers evt met kinderwagens etc, een plaats hebben) in mijn optiek wenselijk zijn om duidelijkheid naar de gebruikers te verschaffen.
Mijn vermoeden is echter dat in deze tunnel meerdere wegbeheerders (NS en Gemeente Zaanstad en voorheen Privincie Noord-Holland) verantwoordelijk zijn en dat daardoor deze situatie ontstaan is.
Als fietser maak ik veelvuldig gebruik van dit tunneltje. Inderdaad is het fietspad rood gemarkeerd alhoewel de verf in het tunneltje door gebruik of door gaten opvullen grijs is geworden en gebleven.Het is altijd voorzichtig zijn, bellen en heel langzaam de hoeken omgaan. Soms ook afstappen als er voor je iemand loopt en je niet kan passeren. Iedereen houd daar rekening mee. Een ding zouden mensen met kinderwagens beter kunnen doen: beneden kunnen zij gebruik maken van de schuine opgang (en aan de andere kant afgang) om dan op de verhoogde stoep te lopen omdat het fietspad daar heel smal is. Als het alleen een wandelpad zou worden houdt 99% zich daar niet aan ben ik bang voor.,
Wel of niet voor fietsers; handhaving/politie zijn in geen velden of wegen te zien, niet alleen hier maar overal in de wijk Westerkoog. Als je ze nodig hebt zijn ze er niet, ze hebben trouwens wel mooie auto’s zag ik laatst.
‘Toegestaanheid is geen Nederlands woord. Bij de publicatie bleek een laatste revisie niet te zijn doorgekomen. Er was toen al gepubliceerd op Facebook in een aantal groepen. We gaan het alsnog even aanpassen.
Het boordje aan de andere kant is rond 2022 gelijk getrokken, daarvoor stond wel een bord dat fietsen/brommers welkom zijn. Je kunt dit terugzien op Google Street View als je naar oudere versies terug gaat. Daarnaast stonden in verleden aan de nieuw koog kant hekjes, waar je om heen moest fietsen, naar mijn weten zijn die nu weg.
Als je rustig rijdt en vooral rechts houdt (dit lijken veel mensen lastig te vinden) gaat het prima. Op je fiets neem je ook nog eens minder ruimte in dan lopend naast je fiets.
Mijn dochters hebben ooit bijna een bekeuring gehad, politie stond regelmatig aan de kant van de Provinciale weg. Dat zal zo rond 1994 geweest zijn. Voor nu alles raast er doorheen
Fietsen scooters en brommers
En ja die verraderlijke bochten
Voor je heet weet zit er iemand boven op je.
Ik ga liever over de busbrug stuk veiliger
Mocht ik toch aan de overkant moeten zijn
Nu ik loop liever.
Het verbaast mij dat er nog geen ongelukken zijn gebeurd
Groetjes Dolly
Beste Dustin, met uw suggestieve opvallende opmerkingen geeft u voornamelijk het busbedrijf de schuld van bijna niet werkende zaken zoals schuifdeuren en schermen. Met een beetje meer achtergrond onderzoek zou uw artikel geloofwaardiger overkomen. Lees de reactie van Dirk eens, deze slaat de spijker op zijn kop. En gebruik niet het woord ‘ons’, je bent immers alleen op onderzoek uitgegaan. Succes en doe volgende keer iets beter je best. Je kan het!
De redactie bestaat niet alleen uit Dustin Benjamins. Dan stelt u dat de schrijver van het artikel vooral de busonderneming de schuld geeft van alle genoemde zaken. Ik weet niet waar u dat leest. In het artikel krijgt de busonderneming namelijk helemaal nergens de schuld van. Sterker nog Connexxion wordt niet eens genoemd. Over suggestief gesproken. 🙂
10 december zou alles klaar zijn, echter werd niet verteld welk jaar. ’t Zal wel 2024 worden. We hebben nog niet eens vorst gehad stel je voor, dan was er helemaal niets gebeurd aan de bouw van de garage
Hoop paniek allemaal, grotendeels gebaseerd op aannames en niet op feiten. Oké het is niet goed dat EBS niet reageert. Maar zijn jullie ook al eens langs geweest op de vestiging in Purmerend om daar “verhaal te halen”???
Dit artikel is stemmingmakerij!!!
Oh ennuh volgens mijn informatie blijven de nachtbussen wel naar het centraal station van Amsterdam rijden.
De bussen van overdag komen de eerste 8 maanden (plus eventuele vertraging) niet op het centraal station van Amsterdam door werkzaamheden…
Marianne Pruis, vrijwilliger en ruiter Hollandsche manege
20 oktober 2023
Willem kwam ook vaak schilderen in de Hollandsche Manege, met name als er carrousel werd gereden. Hij was op een gegeven moment een bekende figuur die rustig in een hoekje op het balkon zat te schilderen
yede
31 oktober 2023
nou het opladen van de bussen kan natuurlijk bij de buurman op station sloterdijk of op centraal station. en een deel misschien opladen in de achtersluispolder 🙂 er zijn genoeg citea bussen in de omgeving 🙂 rijden al poos in de regio amsterdam schiphol! ach en zaankanters kunnen toch ook gewoon op de fiets naar Amsterdam 🙂 die boete zorg enkel voor duurder buskaartjes 🙁
Toppers de brandweer (vrijwilligers) en ambulance personeel, om bij nacht en ontij zo snel ter plekke te gaan. Evenals de alerte buren die daarna toch maar naboarschap tonen en hun buurman in hun huis opvangen. En niet te vergeten Uw alerte verslaggever zodat U op.de hoogte blijft zonder onnodige ter plekke te gaan om te observeren wat er aan de hand is en daar bij niet de kans loopt om de hulpverleners per ongeluk onnodig in de weg te lopen, maar wel accuraat en goed op de hoogte wordt gehouden en blijft!
Wormerveer en omstreken prijs U gelukkig met deze hulpverleners, buren en verslaggever en geef hun de eer die ze toekomt!
Jullie zien hier alleen de haltes en tijden die op de haltepalen te zien zijn.
Hier staan niet alle haltes op, in Wormerveer verdwijnt geen enkele halte voor lijn 69.
In de app staat het maar tot 9 december. De nieuwe dienstregeling staat er dus nog niet in.
Op de website van EBS vind je de route en vertrektijden. Dus er vervallen wel degelijk heel veel haltes.
Nu wordt ook ineens duidelijk waarom er op de Rosariumlaan in Krommenie 2 haltes aangelegd zijn. De hele noorder en Zuiderham wordt bus loos
Dit artikel klopt voor geen meter. Alleen de belangrijkste haltes zijn weergegeven, maar er wordt wel gewoon op alle haltes gestopt. Kijk maar naar de andere Zaanse lijnen, zou anders betekenen dat men straks op 75% van de haltes niet meer stopt. Onzin bericht dit dus!
Jan Boskamp en Han van Ommreren: Dank voor jullie reactie. We hebben het natuurlijk aangepast.
Sam
3 december 2023
Schande. Dat gemeente Zaanstad zich inlaat met een busmaatschappij die apartheidsbussen rijdt in bezette Palestijnse gebieden en internationale wetten hiermee schendt!
Anno 2023 en meedoen aan Apartheid?!
beweging DENK roept de provincie NOORD-HOLLAND op de vergunning van busbedrijf EBS in te trekken en de fout die gemaakt is tijdens de aanbesteding van het openbaar vervoer te herstellen. EBS is via moederbedrijf Egged betrokken bij grove schendingen van de mensenrechten.
Het college heeft een raadsinformatiebrief aan de gemeenteraad gestuurd. Er is nog geen agenda voor de behandeling bekend. De verwachting is dat het nog wel even zal duren voor de eerste paal voor te bouwen woningen de grond in gaat.
Ronald
24 juni 2024
Helaas heeft het verkeer een compleet andere route gevonden. Racebaan nu op de militaireweg
P.Hoekstra
28 juli 2024
Ik heb ook last van (fabrieks) geluiden en weet ze niet te localiseren.Het is een indringend,
voor mij stressvol, monotoon geluid.
Kan er aandacht komen voor Wormer-stiltegebied?
De voorgaande reactie verwees naar een website waar ruimschoots aandacht wordt besteed aan complottheorieën. De link hebben we verwijderd omdat RadioTV Zaanstreek geen uithangbord wil zijn voor complotten.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.Ok
Schandalig ! Is er opvang geregeld voor de medewerkers?
Wij, als oud-leerlingen en bezoekers van de sterrenwacht gaan deze markante man ontzettend missen. Wij genoten altijd volop van zijn gedrevenheid en hebben heel veel respect voor Jan Voet, deze wandelende encyclopedie op bijna elk gebied. Wij waren aanwezig op deze jubileummiddag, hebben hem begroet met een kus op de wang en een mooie bos bloemen. Helaas moesten wij nog geen kwartier later de reanimatie starten. Deze mocht helaas niet meer baten. De sterrenwacht en zijn vele bezoekers zullen Jan en zijn kennis en inzicht ontzettend gaan missen. We wensen Jeanne en familie veel kracht en sterkte in deze moeilijke en verdrietige tijd.
Rust zacht lieve Jan en gaan je missen.
Henk en Janet Leeflang
Jammer dat ze het niet zo doen zo als Alkmaar pride dat zag er veel mooier uit met bootjes door de grachten, in Zaandam hadden ze het kunnen doen met soort praalwagens of net zo iets als zomercarnaval Rotterdam maar dan met de kleuren.
Hoop dat de mensen respect hebben in elkaar.
Ga nou eens bouwen ….. al jaren lang wordt hier ook een spelletje gespeeld
Met een thuisaccu en omvormer/ lader combi kan je de piek-verbruik vanaf het net afvlakken. Want het net heeft meer als genoeg capaciteit , om met een constante flow aan stroom, ieder huishouding van prik te voorzien.
Voorbeeld , de meeste woningen hebben een verbruik van gemiddeld 250-500 watt per uur.
Maar het het niet ondenkbaar, dat er piek belastingen voor een korte periode tussen zit van 5000 Watt/h. Wanneer je die piek kan afvlakken naar veel minder, wordt het net ontlast.
Door eerst een paar verschillende woningen te monitoren, kwa verbruik, kan je vrij nauwkeurig vast stellen, op hoeveel afname vanaf het net, is gunstig voor de verbruiker, Zodat hij /zij niet te kort komt. En niet ineens met een lege accu staat.
Voorbeeld van Off-Gridd huizen met veel zonnepanelen en nood generator in Schotland. Die mensen gebruiken maar 10% van hun energie via de noodgenerator. Dus er is veel mogelijk.
Spitssluiting gewoon opheffen. Er is in het verleden een proef gedaan, in Zuid Holland. En die kwam toen met dezelfde conclusie. net na de spitssluiting is de kans groot, door het aanbod scheepvaart. De brug langer gesloten is voor de weggebruikers. En de scheepvaart aanbod is door de spitssluiting dicht op elkaar gekomen, de vaart richting Zaandam, komen dan ook met zijn allen bij de spoorbrug. Die maar een opening tijd heeft van 8 minuten ( en dat is echt niet veel) per draai.. MAAR met veel scheepvaart aanbod, is de afspraak met NS, die tijd mag eventueel opgerekt worden, de trein moet dan wachten. Ik denk dan>> wie gaat de autoos tellen die omrijden over een andere brug, betreft uitstoot?? Als het op papier maar klopt en verder gewoon SLIM en verstandig zijn.
Daar zullen de bedrijven weer blij mee zijn.
8 uur omvaren als dat al gaat.
Zet die brug maar open.
Melissa Smits; gecheckt in de gemeentelijke database.
Komt niet voor, vermoedelijk fishing mail.
Actie door IT afdeling.
Er waren plannen om het oude gemeentehuis te slopen en daarvoor in de plaats nieuwbouw. Dat ging mij, als raadslid, en veel inwoners met mij, te ver.
Gelukkig staat de buitenkant er nog.
Hallo Teun,
Gelukkig dat het gebouw destijds gespaard is. Er hangen teveel herinneringen aan dit gebouw voor menig Oostzaner.
Groet,
Dré Prijs
Ik ga elke dag met de trein , er is altijd wat de roltrappen doen het nooit en die lift is heel smerig wordt nooit schoon gemaakt en doet het ook nooit moet heel vaak om rijden met mijn fiets om boven te komen super slecht is het met die dingen moet met mijn fiets naar boven omdst ok met de trein naar Amsterdam moet naarijn werk .
Wordt erg slecht onderhouden allemaal en heel vaak vreemde gasten op het station bij ons in Zaandam voelt je niet echt veilig daar maar ja ik moet er toch zijn moet naar mijn werk ..
Ik ga elke dag met de trein , er is altijd wat de roltrappen doen het nooit en die lift is heel smerig wordt nooit schoon gemaakt en doet het ook nooit moet heel vaak om rijden met mijn fiets om boven te komen super slecht is het met die dingen moet met mijn fiets naar boven omdat ik met de trein naar Amsterdam moet naar mijn werk .
Wordt erg slecht onderhouden allemaal en heel vaak vreemde gasten op het station bij ons in Zaandam voelt je niet echt veilig daar maar ja ik moet er toch zijn moet naar mijn werk ..
Hallo Miranda, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat jij je ook niet veilig voelt wanneer je naar je werk gaat. Dat begrijpen wij heel goed. Misschien zou je een e-mail of brief kunnen sturen naar de gemeente met het verzoek om maatregelen te treffen. Hoe meer klachten ze ontvangen, hoe sneller ze dit probleem wellicht aanpakken. We hopen dat het in de toekomst beter wordt voor je. Tot die tijd, zorg goed voor jezelf en blijf veilig.
e roltrappen en liften in Zaandam zorgen al jarenlang voor problemen. Het is verre van ideaal om te zeggen dat Zaanstad een rolstoelvriendelijke gemeente is. Onlangs heb ik een antwoord gekregen op dit probleem en helaas is het antwoord negatief. Mijn vriend, die in een rolstoel zit, kan soms het stadhuis niet eens bereiken omdat alle liften buiten werking zijn. Kortom, dit is een zeer onwenselijke situatie.
Het is inderdaad een zeer kwalijke zaak dat essentiële voorzieningen zoals liften en roltrappen zo vaak niet functioneren. Het lijkt absurd dat het stadhuis op een hoogte gebouwd is, wat het voor mensen met mobiliteitsproblemen nog moeilijker maakt om toegang te krijgen tot overheidsgebouwen.
Zaanstad lijkt geen vriendelijke gemeente te zijn voor mensen met een beperking. Als je invalide bent en de liften werken niet, is dat een schande. Ik begrijp dat je niet tevreden bent met het stadshart, omdat veel dingen zijn gesloopt en het lang duurt voordat ze gerepareerd zijn. Ook ben je niet blij met het ontwerp van het gemeentehuis dat op hoogte is gemaakt door ene Sjoert, die er kennelijk met miljoenen vandoor is gegaan.
Dit gebeurt bijna elke dag. Misschien een idee om er meer te laten rijden plaat van 2 per uur
Vanaf 10 december rijdt lijn 69 vanaf station Zaandam via het centrum en Zaans Medisch Centrum via het ’t Kalf langs de Zaanse Schans en de Guisweg naar Krommenie.
Dus 20 minuten langer onderweg naar Wormerveer en Krommenie.
Dank je wel voor jouw reactie. Inderdaad, de bus rijdt door naar de Zaanse Schans. Dit baart de buschauffeurs ook zorgen, omdat er ook haltes komen te vervallen. Wij gaan hier vragen over stellen bij EBS. Als we iets van hen horen, zullen we een nieuw artikel maken.
Niet bij EBS informeren, maar bij de vervoers regio Amsterdam deze wijze mensen hebben besloten dat de 69 niet meer over de provinciale weg parallel langs het spoor mag rijden om geen reizigers uit de trein te houden.
Ook ik erger mij heel erg aan met name de staat van de lift. Is erg vies en stinkt, lijkt zowel van binnen als van buiten helemaal verroest, raam is al geruime tijd stuk. Ik begrijp niet dat medewerkers van de gemeente( die ook vast vaak gebruik maken van de lift, bv om hun lunch te halen in de stad) daar geen melding van maken, aangezien dit al jaren speelt. Ik vind deze entree voor deze leuke stad echt een ongelooflijke aanfluiting.
Ik zit zelf in een rolstoel. Maar moet vaak gewoon heel ver omrijden met me rolstoel om bij het stadshuis te komen schandalig ! Maar dit probleem wordt niet aangepakt door de gemeente.
Waarschuwing bij herhaling bekeuren
Dit is al jaren een bekend probleem waar er wordt niks aan gedaan. Gemeente Zaanstad is laks en doet er niks aan. Handhaven heeft geen zin want als ze weggaan begint het racen gewoon weer. Gemeente Zaanstad loopt altijd achter de feiten aan. Geld incasseren bij de burgers, daar zijn ze goed in.
Ik woon recht tegenover de Stationstraat aan de andere kant van de Zaan, dus ik zit
1ste rang. Het verbaasd mij echt hoe sommige bestuurders een bord voor hun hoofd hebben en die borden niet zien.
Zo asociaal het rijgedrag.
Tip misschien: plaats een bord in de Stationstraat met verboden rechts af te slaan. Ik kan mij voorstellen dat de opstelling van die borden net na de kruising op de Zaanweg ongelukkig staan en moeilijk te zien zijn.
Vr gr Gerard
Is het voor sommige mensen nou echt zo moelijk om een aanwijzing op te volgen ?
Ik schrik hier van wordt tijd dat de politie er wat aan gaat doen
Nou niet veel anders op de rondweg in westerkoog. Knetterende uitlaten. Heel Zaanstad is gewoon een bende en ellende
Op de Heijermansstraat/ Gerhardstraat in Zaandam idem dito
Houtveldweg is het ook een drama en vooral die uitlaten die knetteren is niet normaal en lijkt wel toe te nemen.
In de Bruna staat ook nog een geldautomaat. Als de twee automaten het buiten niet doen (omdat ze misschien leeg zijn) kunt u het altijd binnen nog even proberen. De automaat is ook bereikbaar voor een scootmobiel en het personeel is altijd bereid te assisteren mocht dat nodig zijn.
Bij bruna kan je allen pinnen, met ING bankpas. Anders niet.
Hopelijk valt het mee. Het is een prachtig buurthuis daar waar mensen elkaar in hun waarde laten. En voor ons de enige leuke uitgaansgelegenheid om heen te gaan!!! Sterkte iedereen!!❤️
waarom kan dit niet in een artikel? net zo raar als ebs? met mooie nieuwe bussen !
Wij schrijven gewoon een artikel er komen heus wel leuke berichten over de nieuwe bussen
“Er spelen nog veel meer problemen “.. ik snap dat niet. Had gewoon Connexion gehouden. Er wordt zogenaamd weer ergens op bezuinigd om waarschijnlijk aan een andere kant weer een zooi problemen en gezeur erbij te krijgen… weer typisch overheid..
Ja die bezorgers pleuren gewoon hun auto op de stoep en letten niet op ! Altijd haast die gasten
Maar als de automobilisten gewoon borden lezen, de van te voren aangegeven inhaalverbod, en de 30 km borden respecteren dan is er niets aan de hand. Kegels op de middenstreep plaatsen mag niet, en maakt het nog gevaarlijker. Kortom, telefoon uit, borden lezen en aan de snelheid houden. Het is een keurige tijdelijke verkeersmaatregel.
Ik maakte het mee dat ze mij gingen inhalen ik moest remmen om een ongeluk te voorkomen
Iedereen weet dat het niet goed komt als de chauffeurs deze lijnen moeten rijden. Dit is totaal klant onvriendelijk en het ov gaat echt naar de kloten. Wat te bedenken over lijn 67 daar mogen maar 20 passagiers in maar omdat we daar nu al niet meer mee mogen rijden omdat we teveel passagiers moeten laten staan wordt er toch besloten dat de chauffeur er vanaf 10december er mee moet rijden. Wie heeft deze onzin besloten?
Ben het helemaal met de heer Kamper eens , wat alleen nog wel zou kunnen ipv kegels is een door getrokken gele streep over de onderbroken witte lijnen heen plakken , dan snappen hopelijk de mensen die het voor anderen moeten verpesten het ook eindelijk .
Die gele streep heeft er gelegen, maar omdat deze tijdens vochtige weersomstandigheden is aangebracht, is deze niet op het wegdek blijven hechten.
Foutje van de uitvoerder, maar deze had het inmiddels kunnen herstellen.
Verder helemaal met meneer de Kamper eens. Het enige wat gelezen wordt is het schermpje van de mobieltjes.
Klopt. Ook meegemaakt. Meesten zijn bezig met iets anders dan autorijden.
Overdag ook eng, ik moest in de ankers omdat er een malloot op mij af kwam.
Ja hier moet Zaanstad echt wat aan doen!
Maar bij zaanstad kan je lang lang wachten voor ze iets doen na die strorm
Het wel zo mooie Zaandam. Althans dat moest het worden het busstation vind ik echt helemaal niks, mensen fietsen er gewoon doorheen en plassen er inderdaad.
Joost mag weten waarom de gemeente Zaanstad Zaandam zo laat verloederen.
In andere gemeentes kopen ze oude panden op, opknappen en verhuren. Leegstand en woning nood opgelost .
Waar wordt het belasting geld aan uitgegeven?
Ikea bouwgrond? Nog meer woningen.
Slecht beleid in het stadhuis
Vreselijk armoedig entree voor een mooi opgeknapt en gezellig centrum. Dat gaat nog verder bij de lift voordat je het centrum betreed. Ziet er heel erg goor uit, ramen stuk, ijzer verroest en het stinkt er verschrikkelijk. Onbegrijpelijk dat de gemeente dit niet oppakt en onderhoud.
Ook de speeltuin op het Sacharovplein, zaandam centrum, ligt er vreselijk bij. Tegels steken ver uit, alles ligt schots en scheef, tegels missen. Gevaarlijk voor spelende kinderen.
We missen het hoogte parcours enorm ! Kleinkinderen van 11,10 en 8
Klopt allemaal het stinkt er naar urine ze slapen er info borden werken amper bustijden kloppen niet met wat op internet staat en soms op de info borden roltrap werkt al weken niet en ik snap ook niks van de prijzen voor de busrit wisselt nog al sterk waarom niet gewoon 1 prijs en wat ik ook nog kwijt wil is dat sommige chauffeurs ware rodeo rijders zijn niet normaal zo wilde rijders vooral de 69 nr krommenie gister ochtend was er misselijk van!!!
De gemeente is hier de verantwoordelijke voor de huidige staat van het busstation en niet Connexxion zoals sommige beschrijven. Ik hoor dat buschauffeurs zich ook schamen voor de huidige staat van het busstation.
Zelf kom ik er ook heel vaak en het is er inderdaad niet fris, weinig werkt, er wordt gefietst en auto’s rijden af en aan wat niet toegestaan is en voor gevaarlijke situaties zorgt.
Bij klachten (en een half uur op de bus moeten wachten) loopt u het beste even naar boven toe. Bij de informatiebalie in het gemeentehuis kunt u uw beklag doen. Dan bent u op het juiste adres.
Dat zegt Dirk goed, dat men het beste even naar boven toe kan gaan, (dichtbij) om beklag te doen. Dat is inderdaad het juiste adres.
Ronduit smerig.en schaamteloos zulke prijzen vragen volle bussen kleine zitplaatsen geen airco en een smerige busstation of wat het moet voorstellen.
Hallo Marieke,
Wat heeft het busstation met de prijzen van de bus te maken?
Je moet hier de gemeente de schuld geven. Deze zijn verantwoordelijk voor de staat van het busstation, niet Connexxion.
Zaanstad verwaarloosd!! Groenvoorziening, leegstaande verwaarloosde panden, vieze armoedige straten (bv vinkenstraat) te dure parkeervoorziening en niet eens voor bewoners bv eerst half gratis en dan nu al die woningen extra die gebouwd worden in Zaandam en omstreken!! En…. Allemaal naar de dokter,ziekenhuis , scholen, winkels, parkeren- het wordt vol en vol en druk en druk!!! En ook die moeten met openbaarvervoer!!! Schaam jullie gemeente Zaanstad!!!
Vaak is de lift dat naar urine stinkt kapot, ook is de roltrap kapot, kom je terug van vakantie met je zware koffers, dan is er de trap die je kunt gebruiken, die zijn zo gevaarlijk met koffers in je handen, dan maar lopen, heel Zaandam is zo vieze, overvolle prullenbakken, liever meteen weer omkeren en vluchten van deze armoedig stad vol mensen die zich niet aanpassen aan de normen en waarden van NL, gemeente Zaanstad is ronduit vies
Ik fiets, ik loop en ik ga er met mijn scooter door. Is gewoon toegestaan en al jaren zo. Is het komkommertijd ofzo?
Weer zo een ondoordacht object in Zaanstad, maar een 100mtr van de Busbrug.
Degene die dit heeft gebouwd ,heeft met veel geld gesmeten.
Onzinnige grote hal slaat nergens op loze ruimtes aan alle kanten.
Helemaal de entree voor die niet te bereiken is voor hulpbehoevenden.
Een groter verspilling om al deze loze ruimtes te verlichten en verwarmen.
Waanzin ten top en zeker een fiasco!!!!
Geldverspilling hoe zout moet je het gegeten hebben.
Ik weet niet precies waar je bent gaan kijken . Er is inderdaad een hele grote hal .maar alle plekjes zijn bezet .ken daar geen loze ruimtes .
Ben met je eens dat er wel ruimtes zijn die anders hadden kunnen worden gebouwd .
Om het even in het algemeen te zeggen. Verkeersbesluiten en de daaruit vloeiende maatregelen moeten in overeenstemming zijn met de weg waarvoor de besluiten gelden. De weginrichting moet zoveel mogelijk tot het gewenste gedrag van de verkeersdeelnemers leiden.
In dit geval is in de tunnel duidelijk een aparte (fiets)strook aangelegd aan de zijde van de hellingbanen over de gehele lengte van de tunnel. Deze strook leidt naar fietspaden, zowel aan de zijde van de Provincialeweg als aan de zijde van de brug. Met andere woorden wanneer er geen borden zouden staan zou elke weggebruiker dit als een fietsbaar weggedeelte beschouwen. Inmiddels zijn er vele jaren praktijk ervaring met deze situatie en ik vermoed niet dat er ernstige ongevallen hebben plaatsgevonden. In mijn optiek is er geen beletsel dit te regelen. De weginrichting in de tunnel en op de hellingbanen zorgt er voor dat de snelheid zeer laag is en er wordt met bellen en roepen gecommuniceerd.
Gezien al het hierboven genoemde zou aanwijzing van deze strook als fietspad en van de hellingbanen als gecombineerd fiets-voetpad (waarop ook gehandicaptenvoertuigen en voetgangers evt met kinderwagens etc, een plaats hebben) in mijn optiek wenselijk zijn om duidelijkheid naar de gebruikers te verschaffen.
Mijn vermoeden is echter dat in deze tunnel meerdere wegbeheerders (NS en Gemeente Zaanstad en voorheen Privincie Noord-Holland) verantwoordelijk zijn en dat daardoor deze situatie ontstaan is.
Als fietser maak ik veelvuldig gebruik van dit tunneltje. Inderdaad is het fietspad rood gemarkeerd alhoewel de verf in het tunneltje door gebruik of door gaten opvullen grijs is geworden en gebleven.Het is altijd voorzichtig zijn, bellen en heel langzaam de hoeken omgaan. Soms ook afstappen als er voor je iemand loopt en je niet kan passeren. Iedereen houd daar rekening mee. Een ding zouden mensen met kinderwagens beter kunnen doen: beneden kunnen zij gebruik maken van de schuine opgang (en aan de andere kant afgang) om dan op de verhoogde stoep te lopen omdat het fietspad daar heel smal is. Als het alleen een wandelpad zou worden houdt 99% zich daar niet aan ben ik bang voor.,
Blijkbaar zijn bewakers nodig, in en rond het busstation, maar wie zal dat betalen, zoete lieve Gerritje, en wie wil zo’n baan?
Wel of niet voor fietsers; handhaving/politie zijn in geen velden of wegen te zien, niet alleen hier maar overal in de wijk Westerkoog. Als je ze nodig hebt zijn ze er niet, ze hebben trouwens wel mooie auto’s zag ik laatst.
Sinds wanneer is ¨toegestaanheid” een Nederlands woord????
‘Toegestaanheid is geen Nederlands woord. Bij de publicatie bleek een laatste revisie niet te zijn doorgekomen. Er was toen al gepubliceerd op Facebook in een aantal groepen. We gaan het alsnog even aanpassen.
Het boordje aan de andere kant is rond 2022 gelijk getrokken, daarvoor stond wel een bord dat fietsen/brommers welkom zijn. Je kunt dit terugzien op Google Street View als je naar oudere versies terug gaat. Daarnaast stonden in verleden aan de nieuw koog kant hekjes, waar je om heen moest fietsen, naar mijn weten zijn die nu weg.
Als je rustig rijdt en vooral rechts houdt (dit lijken veel mensen lastig te vinden) gaat het prima. Op je fiets neem je ook nog eens minder ruimte in dan lopend naast je fiets.
Mijn dochters hebben ooit bijna een bekeuring gehad, politie stond regelmatig aan de kant van de Provinciale weg. Dat zal zo rond 1994 geweest zijn. Voor nu alles raast er doorheen
Fietsen scooters en brommers
En ja die verraderlijke bochten
Voor je heet weet zit er iemand boven op je.
Ik ga liever over de busbrug stuk veiliger
Mocht ik toch aan de overkant moeten zijn
Nu ik loop liever.
Het verbaast mij dat er nog geen ongelukken zijn gebeurd
Groetjes Dolly
Beste Dustin, met uw suggestieve opvallende opmerkingen geeft u voornamelijk het busbedrijf de schuld van bijna niet werkende zaken zoals schuifdeuren en schermen. Met een beetje meer achtergrond onderzoek zou uw artikel geloofwaardiger overkomen. Lees de reactie van Dirk eens, deze slaat de spijker op zijn kop. En gebruik niet het woord ‘ons’, je bent immers alleen op onderzoek uitgegaan. Succes en doe volgende keer iets beter je best. Je kan het!
De redactie bestaat niet alleen uit Dustin Benjamins. Dan stelt u dat de schrijver van het artikel vooral de busonderneming de schuld geeft van alle genoemde zaken. Ik weet niet waar u dat leest. In het artikel krijgt de busonderneming namelijk helemaal nergens de schuld van. Sterker nog Connexxion wordt niet eens genoemd. Over suggestief gesproken. 🙂
10 december zou alles klaar zijn, echter werd niet verteld welk jaar. ’t Zal wel 2024 worden. We hebben nog niet eens vorst gehad stel je voor, dan was er helemaal niets gebeurd aan de bouw van de garage
Hoop paniek allemaal, grotendeels gebaseerd op aannames en niet op feiten. Oké het is niet goed dat EBS niet reageert. Maar zijn jullie ook al eens langs geweest op de vestiging in Purmerend om daar “verhaal te halen”???
Dit artikel is stemmingmakerij!!!
Oh ennuh volgens mijn informatie blijven de nachtbussen wel naar het centraal station van Amsterdam rijden.
De bussen van overdag komen de eerste 8 maanden (plus eventuele vertraging) niet op het centraal station van Amsterdam door werkzaamheden…
Willem kwam ook vaak schilderen in de Hollandsche Manege, met name als er carrousel werd gereden. Hij was op een gegeven moment een bekende figuur die rustig in een hoekje op het balkon zat te schilderen
nou het opladen van de bussen kan natuurlijk bij de buurman op station sloterdijk of op centraal station. en een deel misschien opladen in de achtersluispolder 🙂 er zijn genoeg citea bussen in de omgeving 🙂 rijden al poos in de regio amsterdam schiphol! ach en zaankanters kunnen toch ook gewoon op de fiets naar Amsterdam 🙂 die boete zorg enkel voor duurder buskaartjes 🙁
Top, geweldig….. dit moet vaker gebeuren!
Toppers de brandweer (vrijwilligers) en ambulance personeel, om bij nacht en ontij zo snel ter plekke te gaan. Evenals de alerte buren die daarna toch maar naboarschap tonen en hun buurman in hun huis opvangen. En niet te vergeten Uw alerte verslaggever zodat U op.de hoogte blijft zonder onnodige ter plekke te gaan om te observeren wat er aan de hand is en daar bij niet de kans loopt om de hulpverleners per ongeluk onnodig in de weg te lopen, maar wel accuraat en goed op de hoogte wordt gehouden en blijft!
Wormerveer en omstreken prijs U gelukkig met deze hulpverleners, buren en verslaggever en geef hun de eer die ze toekomt!
Jullie zien hier alleen de haltes en tijden die op de haltepalen te zien zijn.
Hier staan niet alle haltes op, in Wormerveer verdwijnt geen enkele halte voor lijn 69.
U vergist zich dit is wel degelijk de nieuwe regeling en vele haltes verdwijnen.
Kijk maar in de OV-info app
In de app staat het maar tot 9 december. De nieuwe dienstregeling staat er dus nog niet in.
Op de website van EBS vind je de route en vertrektijden. Dus er vervallen wel degelijk heel veel haltes.
Nu wordt ook ineens duidelijk waarom er op de Rosariumlaan in Krommenie 2 haltes aangelegd zijn. De hele noorder en Zuiderham wordt bus loos
Dit artikel klopt voor geen meter. Alleen de belangrijkste haltes zijn weergegeven, maar er wordt wel gewoon op alle haltes gestopt. Kijk maar naar de andere Zaanse lijnen, zou anders betekenen dat men straks op 75% van de haltes niet meer stopt. Onzin bericht dit dus!
Nee nee nee. Dit is onjuiste info. Niet alle haltes worden in deze haltevertrekstaten vermeld.
Kwestie van even googlen? Op https://www.ebs-ov.nl/waterland/service-verkoop/dag-en-ritkaarten/nachtnetkaarten kun je opmaken dat de nachtbus hetzelfde gaat kosten als een normale rit. Dus isntaptatief met een aanvullend bedrag per gereden afstand.
EBS de concessie van Connextion = Connexxion……………
Jan Boskamp en Han van Ommreren: Dank voor jullie reactie. We hebben het natuurlijk aangepast.
Schande. Dat gemeente Zaanstad zich inlaat met een busmaatschappij die apartheidsbussen rijdt in bezette Palestijnse gebieden en internationale wetten hiermee schendt!
Anno 2023 en meedoen aan Apartheid?!
https://actie.degoedezaak.org/petitions/geen-apartheidsbussen-in-de-zaanstreek
beweging DENK roept de provincie NOORD-HOLLAND op de vergunning van busbedrijf EBS in te trekken en de fout die gemaakt is tijdens de aanbesteding van het openbaar vervoer te herstellen. EBS is via moederbedrijf Egged betrokken bij grove schendingen van de mensenrechten.
Voor wanneer staat dit gepland,zijn er van de koop huizen al een bedrag bekend
Het college heeft een raadsinformatiebrief aan de gemeenteraad gestuurd. Er is nog geen agenda voor de behandeling bekend. De verwachting is dat het nog wel even zal duren voor de eerste paal voor te bouwen woningen de grond in gaat.
Helaas heeft het verkeer een compleet andere route gevonden. Racebaan nu op de militaireweg
Ik heb ook last van (fabrieks) geluiden en weet ze niet te localiseren.Het is een indringend,
voor mij stressvol, monotoon geluid.
Kan er aandacht komen voor Wormer-stiltegebied?
Ongelooflijk, dit… begint dat hele circus nou opnieuw??
De voorgaande reactie verwees naar een website waar ruimschoots aandacht wordt besteed aan complottheorieën. De link hebben we verwijderd omdat RadioTV Zaanstreek geen uithangbord wil zijn voor complotten.