Brand in Restaurant Damas in Zaandam: Brandweer snel ter plaatse dankzij alerte buurtbewoner

ZAANDAM-

In de vroege uren van dinsdagochtend werd de brandweer opgeroepen voor een brandincident in restaurant Damas, gelegen in Zaandam. De melding kwam binnen rond tien over half twee, nadat een alerte buurtbewoner rook had opgemerkt en de hulpdiensten had gealarmeerd.

Bij aankomst van de politie, die als eerste ter plaatse was, werd de aanwezigheid van rook bevestigd. Dit leidde tot onmiddellijke alarmering van de brandweer, die snel ter plaatse was om de situatie onder controle te krijgen.

De oorzaak van de brand werd al snel vastgesteld: achtergebleven kolen op het gasfornuis veroorzaakten een aanzienlijke rookontwikkeling in het restaurant. Gelukkig hoefden de bovengelegen woningen niet te worden ontruimd, maar de brandweer moest wel intensief ventileren om de rook te verdrijven.

Er wordt verwacht dat het restaurant later vandaag weer kan worden geopend.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *