ZAANSTAD- Op de N203 bij Zaandijk zijn al enige tijd werkzaamheden aan de gang. De rijbaan richting Wormerveer is afgesloten, wat betekent dat auto’s vanuit Wormerveer en Zaandijk een rijbaan moeten delen. Dit leidt soms tot bijna-ongelukken in de avonduren, omdat er geen pionnen in het midden van de weg staan om de rijstroken van elkaar te scheiden. Sommige automobilisten denken daardoor dat ze kunnen inhalen, wat gevaarlijke situaties kan veroorzaken.
Ter hoogte van de Witteveerstraat worden automobilisten vanuit de richting Zaandijk weer teruggeleid naar de normale weg, maar dit wordt niet altijd goed aangegeven. Soms is dit moeilijk te zien vanwege de reflectie van autolampen op de borden. Wees daarom extra voorzichtig als je op de N203 rijdt.”
De toevoeging aan het einde van uw tekst waarschuwt bestuurders duidelijk voor de situatie, wat belangrijk is voor de verkeersveiligheid.
Maar als de automobilisten gewoon borden lezen, de van te voren aangegeven inhaalverbod, en de 30 km borden respecteren dan is er niets aan de hand. Kegels op de middenstreep plaatsen mag niet, en maakt het nog gevaarlijker. Kortom, telefoon uit, borden lezen en aan de snelheid houden. Het is een keurige tijdelijke verkeersmaatregel.
Ik maakte het mee dat ze mij gingen inhalen ik moest remmen om een ongeluk te voorkomen
Ben het helemaal met de heer Kamper eens , wat alleen nog wel zou kunnen ipv kegels is een door getrokken gele streep over de onderbroken witte lijnen heen plakken , dan snappen hopelijk de mensen die het voor anderen moeten verpesten het ook eindelijk .
Die gele streep heeft er gelegen, maar omdat deze tijdens vochtige weersomstandigheden is aangebracht, is deze niet op het wegdek blijven hechten.
Foutje van de uitvoerder, maar deze had het inmiddels kunnen herstellen.
Verder helemaal met meneer de Kamper eens. Het enige wat gelezen wordt is het schermpje van de mobieltjes.
Klopt. Ook meegemaakt. Meesten zijn bezig met iets anders dan autorijden.
Overdag ook eng, ik moest in de ankers omdat er een malloot op mij af kwam.